آموزشگاه کفش کوهنوردی, آموزشگاه لاوان

آستر کفش کوهنوردی ضد آب

«گروه تولیدی لاوان» برای ضدآب کردن محصولات خود در آستر تمام کفش‌های کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی از پارچه و غشای دو شرکت مطرح جهان بهره می‌برد تا محصولات خود را در بالاترین استانداردهای جهانی حفظ کند. این دو نوع آستر ضدآب هستند و عمل تنفس بنا به طراحی آن‌ها انجام می‌گیرد که این امر باعث می‌شود محصولات لاوان در باران، برف و یخ نیز رطوبت را از پاها دور نگه دارند و آن‌ها را در مقابل آب کاملاً عایق سازند.

۱. Bri-Plus
در این پارچه غشایی وجود دارد که شامل بیش از ۹ بیلیون روزنه میکروسکوپی در هر اینچ مکعب است. این روزنه‌ها ۲۰۰۰۰ بار کوچک‌تر از یک قطره ریز آب و در عین حال ۷۰۰ بار بزرگ‌تر از یک مولکول بخار آب هستند. این امر موجب می‌شود غشای Bri-Plus به‌طور بادوام ضدآب باشد، درحالی‌که به بخار حاصل از تعرق پا اجازه می‌دهد به‌راحتی از کفش خارج شود.

۲. Hydraguard
HYDRAGUARD یکی دیگر از معتبرترین تولیدکننده‌های پارچه‌های قابل تنفس در جهان است. این پارچه رطوبت ناشی از تعرق پوست را به‌وسیله لایه‌های لمینت شده مشابه عملکرد پارچه Bri-Plus از سطح پوست خارج می‌کند و در نتیجه پا را خشک نگه می‌دارد و از ورود آب به داخل کفش جلوگیری می‌کند. البته از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به ضدباکتری (Antibacterial) بودن آن اشاره کرد.
در آخر، درزها با دستگاه‌های خودکار که شرکت W.L. Gore & Associate تأیید کرده است، آب‌بندی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید